MAX GROSCH

Max Grosch 1974-ben született és négyéves korában kezdett hegedűórákat venni. A Leopold Mozart Konzervatóriumban diplomázott, Augsburgban Prof. Lydia Dubrovskaya tanítványaként. Ezt követően a Moores School of Music in Houston/Texas intézetben kapott ösztöndíjat. Itt szerzett master degree-t Prof. Emanuel Borok irányítása mellett.

Szintén ösztöndíj keretében folytatta tanulmányait a Jazz területén a neves New School University-n New York-ban, ahol olyan tanárokkal dolgozott, mint Hal Galper, Vincent Herring, Kenny Werner, Gerard D'Angelo, John Blake, Johannes Weidenmüller és Jane Ira Bloom. Lake Placid és Banff/Kanada fesztiváljain lépett fel és ott ismerte meg későbbi tanárait, mint pl. Kenny Wernert, Joe Lovanot, Bob Brookmeyert, Rufus Reid-et, Billy Hart-ot, Bob Mintzert, Rick Pekham-et.

2004 áprilisában készítette a 'max grosch quartet' első lemezét 'we will see…', címmel, amelyet  a sajtó és a rádió nagyon pozitívan fogadott. 2008-ban készült el a ‘Brahms meets Jazz’ crossover lemez, amelyet a Bayerische Rundfunks rádióval koprodukcióban adtak ki. Ezt számos élő rádióadás is követte. A ‘Max Grosch Organ Trio’ új lemeze most készül a New York-ban élő kiváló saxophone művésszel, Vincent Herring-gel.

2004 novembere óta Max Grosch a Klagenfurti Konzervatórium jazzhegedű tanszékének professzora és vezetője. Számos workshop-ot tartott pl. a Jazzinty Fesztiválon (Slovenia), a Jazzdays Wolfsberg, a Musikforum Viktring keretében (mindkettő Ausztria), a Zelt Musik Fesztiválon Freiburgban (Németország), az ESTA Konferencián/Ausztria, számos gyerekklinikán és fiatal, kezdő művészeknek, valamint iskolákban Európában és az USÁ-ban, neves intézményekben, mint pl. a Bécsi Zeneakadémián vagy NOCCA Institute-ban New Orleans-ben.

Az elmúlt években Max Grosch főleg az USÁ-ban, Kanadában, Angliában, Ausztriában, Svájcban, Olaszországban és Németországban lépett fel saját zenekaraival vagy vendégművészekkel.


Max Grosch Quartett

A formáció 2001-ben alakult. A hegedűst először a Lake Placid Jazz Fesztiválon bűvölte el a jazz improvizáció szelleme és évfolyamtársai bíztatására megalakította saját zenekarát. Azóta ez a kiváló együttes egy érdekes és sokoldalú jazz quartett-é vált.

A hegedűt, a jazz területén inkább ritkán alkalmazott hangszert kombinálták a konvencionális ritmus szekcióval, a zongorával, a bőgővel és a dobbal. Ez semmi esetre sem innováció, hiszen már olyan zenészek írtak már történelmet a jazz-ben ezen a területen, mint Joe Venuti, Stuff Smith, Stephane Grappelli, Didier Lockwood vagy Regina Carter. Ez a formáció azonban a fentiektől nagyon eltérő, sajátos hangzásvilágot hozott létre, amire a spontán kreativitás és az erősen improvizatív karakter jellemző, miközben nem áldozzák fel a hangzás szépségét, a virtuozitást, a sokoldalúságot és a zenei harmóniát. Minden fellépésük célja, hogy a közönség számára egy improvizatív zenei utazást nyújtsanak, de egy világos koncepció alapján. A hallgatóság könnyen érthető módon érzékelheti a zenészek között kialakult, érdekes és nagyon mély összhangot. A repertoár főleg az American Song Book-on és afro-kubai és brazil ritmusokon alapszik, valamint a formáció tagjainak szerzeményeiből áll.


Tagok


Max Grosch Quartett

Képek:

(Nagyításhoz kattintson a képekre!)


Videók:




Brahms piano quintet 4th mov., arranged for nine players

1/2 Brahms Vln. concerto 2nd mov., arrangement

2/2 Brahms Vln. Concerto 3rd mov., arrangement


A Max Grosch Quartett honlapja (angol):
http://www.maxgrosch.com